Marketing a design – jak to cítím…

Do projektů se snažím otisknout „duši“ zadavatele,
s podtržením originality a individuality.

 

duší kreativec, který se nebojí naslouchat intuici…

Jako marketérka na většině projektů využívám i svých grafických dovedností. Ty pak zúročuji především v návaznosti na jednotnou vizuální identitu značky (u webu, tiskovin …). Podle mne by totiž tvorba jednotného vizuálu měla vždy směřovat k podtržení celkového charakteru osobnosti či značky. Samozřejmostí je respekt k základním pravidlům marketingu či designu. Nicméně právě osobitost a autentičnost jsou prvky, na které bychom se při budování silné značky měli zaměřit především. Proto je třeba důvěřovat také intuici,  oborovým dogmatům navzdory…

Dovednosti a pracovní zkušenosti

Které nástroje používám? Jaká je má profesní orientace?

Intuitivní marketing

Věřím, že i přes některá standardizovaná pravidla, je marketing natolik pestrým a pružným „organismem“, že se intuici naslouchat vyplácí. Víc než strohá aplikace „naučeného marketingu“, je důležité poznat danou firmu či produkt, stejně jako se vcítit do potenciálního zákazníka.

A protože mimo můj zaměstnanecký poměr byly mými klienty zejména menší firmy, bylo vždy o to důležitější z minima zdrojů vytěžit maximum. Společně jsme hledali vhodné uchopení dílčích prvků komunikace na místech, na která se mnohdy bohužel zapomíná. A to mě na této práci baví ze všeho nejvíc!

Jednotný vizuální styl | firemní identita

Věřím, že jednotný vizuální styl lze uplatňovat u nejmešího podnikatele stejně dobře, jako u osobní značky. Důležité je souznění jednotlivých prvků vizuální prezentace se samotnou osobou či prezentovanou společností. Spolu s firemní komunikací, firemní kulturou a produktem je součástí firemní identity.

Postupnými krůčky lze systematicky budovat celistvou osobní či firemní značku. Někdy se staví na „zelené louce“, jindy se člověk prohrabe původními základy, a když je základ pevný, lze na něm postavit ještě stabilnější zázemí … tedy značku.

Adobe illustrator

Adobe Photoshop CC

WordPress

MS Windows & Office

Humor 🙂

Mé klíčové vlastnostnosti pro tuto profesi:
kreativita, flexibilita, komunikativnost a zájem o další a další prohlubování znalostí a dovedností.

SE KTERÝMI zaměstnavateLI jsem měla doposud možnost tvořit…

EKO-KOM, a.s.

Manažer informačních projektů

2016 – doposud

  • Návrh a realizace lokálních kampaní pro podporu třídění odpadu. Aplikace jednotné vizuální identity v rámci vybraných projektů.
ImageStory.cz

Freelancer při MD

2012 – 2015

  • Weby, grafiky, kampaně, které jsem tvořila s 2 miminky v zádech. Těžká zkouška pro celou rodinu – manžela i holky. Věřím však, že pokud někdo zvládne takovouto zkoušku, pak už musí zvládnout cokoli. 🙂 Některé z projektů lze shlédnout na webu ImageStory.cz, který je však nyní v rekonstrukci (pozn.: za plného provozu).

Krajský úřad Olomouckého kraje

Administrátor grantů

2007 – 2011

  • První práce na plný úvazek. A už tehdy pro mne bylo typické, že jsem sama aktivně objevovala nové cesty v zaběhnutých systémech, které by umožňovaly jejich další rozvoj. Zejména pak pokud jde o publicitu či komunikaci s potenciálními i koncovými příjemcí dorazí SROP či OPVK.

Značky, pro které jsem pracovala dlouhodobě, popřípadě stála u jejich samotného vzniku.

Příběhy některých projektů

Konference ODPADY A OBCE - branding

Nástupem do společnosti EKO-KOM, a.s. jsem dostala příležitost některé z mnoha realizovaných projektů posunout dál. Tvorba nového brandu konference byla výzvou propojit marketing spolu s grafickými dovednostmi a v maximální možné míře posunout vizuál této akce (ve stylu „in house“) …

CELÉ ZNĚNÍ: V PŘÍPRAVĚ

JINÁ DIMENZE - srdeční záležitost

Tvorba nové vizuální identity, která by Lucku a její nadání posunulo dál bylo protknuto hledáním. A byť se cesta na začátku zdála přímočará, nakonci jsme se shodly, že vedla krásnými stezkami přesně tam, kde to dává smysl. Největší radost jsem měla, když na svoji novou značku a vizuál řekla „TO JSEM KONEČNĚ JÁ!“…

CELÉ ZNĚNÍ: V PŘÍPRAVĚ

LAKVA, s.r.o. - můj oblíbený příběh růstu "malé velké" firmy

Krůček po krůčku jsem měla možnost spoluvytvářet komunikační strategii této rodinné firmy s 20letou tradicí. Vlastně šlo spíše o navedení na směr, který bude přirozeným prostředkem pro posilování zákaznických vztahů při minimálních nákladech na reklamu…

CELÉ ZNĚNÍ: V PŘÍPRAVĚ

Jana Juračková - kometika

Nástupem do společnosti EKO-KOM, a.s. jsem dostala příležitost některé z mnoha realizovaných projektů posunout dál. Tvorba nového brandu konference byla výzvou propojit marketing spolu s grafickými dovednostmi a v maximální možné míře posunout vizuál této akce (ve stylu „in house“) …

CELÉ ZNĚNÍ: V PŘÍPRAVĚ

Podlahy Hemala

Tvorba nové vizuální identity, která by Lucku a její nadání posunulo dál bylo protknuto hledáním. A byť se cesta na začátku zdála přímočará, nakonci jsme se shodly, že vedla krásnými stezkami přesně tam, kde to dává smysl. Největší radost jsem měla, když na svoji novou značku a vizuál řekla „TO JSEM KONEČNĚ JÁ!“…

CELÉ ZNĚNÍ: V PŘÍPRAVĚ

Bowenova technika - studio péče Mariany Mazochové a kol.

Krůček po krůčku jsem měla možnost spoluvytvářet komunikační strategii této rodinné firmy s 20letou tradicí. Vlastně šlo spíše o navedení na směr, který bude přirozeným prostředkem pro posilování zákaznických vztahů při minimálních nákladech na reklamu…

CELÉ ZNĚNÍ: V PŘÍPRAVĚ

email@alenakolarova.cz | tel: +420 774 280 407